O Concello reeditará o libro de Ricardo Pena Domínguez "Burela: Apuntes históricos y crónica del siglo XX". Nesta reedición colabora a Deputación Provincial e sairá cunha tirada inicial de 500 exemplares.
O alcalde, Alfredo Llano, contou que “foi hoxe un día de satisfacción porque tivemos oportunidade de falar coa familia de Ricardo Pena, que foi o noso Cronista Oficial hai tempo aquí en Burela, e que escribiu un libro que está moi interesante e que se titula Burela: Apuntes históricos y crónica del siglo XX”.
O rexedor subliñou que “había unha demanda moi grande en Burela. De feito cando se fixera a primeira edición enseguida se esgotou. Agora queremos sacar unha segunda edición e ademais facelo para potenciar a Feira do Libro aquí de Burela, que vai ser na última semana do mes de agosto”.
Llano explicou que “queríamos facer as cousas axeitadamente. Falamos coa Deputación e prestouse para facer esta segunda edición. Unha vez conseguido iso tiñamos que falar coa familia posto que tiña que estar informada das nosas pretensións. Esta mañá falamos con Xesús Rodríguez Pena, que é sobriño do autor do libro. Como é herdeiro directo consideramos necesario que nos dese a súa autorización para facer ben todas estas cousas. Non houbo ningún problema, ao contrario houbo facilidade para todo, para consentir esta segunda edición”.
O alcalde burelés dixo que “a obra vaise facer xa inmediatamente, non tardaremos moito en sacar esta segunda edición. Practicamente vai ser exactamente igual que a primeira edición no que é na escrita. As fotos aínda que había algunha en cor van ser todas en branco e negro. Non porque se vaia facer algo de menos calidade, senón pola propia definición da fotografía”.
O rexedor manifestou: “pensamos que é unha boa cousa para Burela. Imos pensar tamén no Cronista Oficial do futuro, imos intentar darlle sentido a todo isto a través deste libro para darlle a importancia exacta que debe ter a historia de Burela. Se este libro se vende ben na Feira do Libro ao mellor inmediatamente sacamos outra terceira edición, iso xa o temos previsto ao mellor outros 500 números”.
Alfredo Llano asegurou que “isto é unha demanda que está habendo en Burela e xa me ten falado moita xente deste tema. Penso que como punto de referencia da historia de Burela está perfectamente indicada. É un punto de inicio que queremos prolongar no futuro, incluso con traducións ao galego. Queremos facer algo para seguir esta labor tan fundamental que foi tomada no seu día por Ricardo Pena”.
Pola súa banda o concelleiro de Cultura, José Díaz, comentou que “este fue un libro del que yo me enteré de su existencia de manera casual. Por vecinos que me preguntaron por la posibilidad de reeditarlo ya que en su día salieron mil ejemplares a la venta y se vendieron todos enseguida. Fue en el año 2004 y a partir de ahí no hay manera de conseguir este libro”. José Díaz engade que “por eso teníamos este proyecto de la reedición, en la Diputación de Lugo aceptaron, nos faltaba este visto bueno de la familia y también lo tenemos”.
O responsable de Cultura indicou que “es un libro muy extenso y muy descriptivo. En mi opinión muy bien hecho, perfectamente dividido, muchas cosas sintetizadas y otras muy bien desarrolladas. Nos habla tanto de la historia de Burela, de la prehistoria, con los archivos que hay como de la época más moderna. Toda la evolución, la época en que Burela fue puerto ballenero. Contiene muchísima información, muy fácil de leer. Ya digo que yo lo descubrí casi por casualidad porque había solo tres ejemplares en la Biblioteca Municipal y creo que va a gustar mucho a nuestros vecinos, porque no había acceso a él y seguro que hay gente que no lo tiene y ahora va a tener esta oportunidad de tenerlo”.
José Díaz anunciou que “el momento en el queremos que salga a la luz va a ser en la II Feira do Libro de Burela, el último fin de semana de agosto, que estamos ya preparando. Va a durar tres días este año y vamos a darle bastante protagonismo a esta segunda edición del libro de Ricardo Pena Domínguez. Incluso saldrá a la venta más económico durante esos tres días de la Feria del Libro para que la gente tenga más fácil acceso a él”.
O concelleiro de Cultura considera que “es una noticia muy buena porque es recuperar uno de los pocos libros que hay tan descriptivos, con tanta información y tantos archivos, documentos históricos y fotos antiguas de lo mejor y poco que tenemos de este tipo en Burela”.
José Díaz lembrou que “Ricardo Pena fue Cronista Oficial de Burela, fue nombrado en 1997. Era un enamorado y estudioso de su pueblo, de aquí de Burela, supongo que ese perfil hizo posible que creara este libro, que además no tuvo la suerte de poder ver ya publicado porque fallecía un año antes de que saliera a la luz. La verdad es que tiene una parte también muy emotiva y si vemos el libro nos damos cuenta de todo el trabajo que hizo Ricardo Pena para recopilar información, para no dejar ningún tema sin tratar. Para mí es un éxito a nivel de la Delegación de Cultura conseguir esta reedición con la ayuda de la Diputación de Lugo, que siempre para estos temas nos gusta que se implique con nosotros y entienda el alcance y la importancia de este proyecto”.